26 Ekim 2015 Pazartesi

Patlıcan Tava


Aşağıda tarifini yazacağım paylıcan tavayı yıllar önce yemiştim. Öyle lezzetli bir şeydi ki tadını unutamadım. Nedense bugün aklıma geldi ve hemen annemi arayıp tarifi tekrar aldım.

Üç adet aynı boyda patlıcanın kabuklarını  dört tarafından soyun. Bir yanda ketıla su koyup kaynatın ve kaynayan suyu bir tencereye alıp içine tuz ekleyin ve patlıcanları içine atın. 


Bir miktar kaynayıp hafif yumuşayan patlıcanları bir süzgece alın. Bir süre suyu süzülen patlıcanların ıslaklığını iyice almak için havlu kağıt kullanın. 

Daha sonra patlıcanların üzerine arzu ettiğiniz kadar tuz ekleyip, una bulayıp tavaya dizin ve kızartın. Ben evde un olmadığı için patlıcanları galata ununa buladım ve az yağda kızarttım. 

Sonuç çok lezzetliydi.

Afiyet olsun.

0 yorum :

Yorum Gönder