29 Mayıs 2013 Çarşamba

Muhlama (Kuymak) nasıl yapılır...


Yıllar önce Trabzon'da Ayder Yaylası'na giderken yolda uğradığımız bir restoranda yemiştim ilk Muhlama'yı. Tadı öyle lezzetli gelmişti ki, damağımda kalmasın diye nasıl yapıldığını öğrenmek istemiştim. Hatta o gün ikinci defa yemek için uğradığımız bir yerde daha sipariş verdik. Öyle çok toktuk ki hepsini bitiremedik. Ben de yarım ekmek isteyip kalan muhlamayı ekmeğin arasına koyup, yol boyunca ekmeği çıkarıp çıkarıp yemiştim.

İşte böyle lezzetli bir yemeğin tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu tarifi internette bir çok video izleyerek denedim ve oldu. Peynir için almanız gereken Çeçil peyniri ve marketlerde satılıyor. 

İki kaşık tereyağını tavaya koyup hafif kızdırdıktan sonra içine iki kaşık ince çekilmiş mısır unu katarak karıştırmaya başlıyoruz. Mısır unlu tereyağı biraz koyulaşıncaya kadar devam ediyoruz. Sıvı bir karışım olacak, buna dikkat ediyoruz.

Karışımın rengi koyulaşınca içine önce yarım bardak su ekleyip devam ediyoruz. Karışım toparlandıkça yarım bardak su ekleyip devam ediyoruz. 3. yarım bardağı eklerken bir kenarda iplik iplik ayırdığımız muhlama peynirini (çeçil peyniri) de içine katip karıştırmaya devam ediyoruz. Dilerseniz yarım bardak daha su katabilirsiniz ya da size kalsın.

Bir süre karıştırıp peynirin karıştığına ve eridiğine kanaat getirince karıştırmayı bırakıyoruz. Altı kısık bir şekilde kendi halinde pişmeye devam eden muhlamanın içindeki tereyağlar göz göz üst yüzeye çıkmaya başladığında olmuş demektir. Biraz daha bekleyip ocağın altını kapatabilirsiniz..

İlk yaptığınızda olmazsa endişe etmeyin. Tekrar denemeler yapın ve doğru muhlamaya kıvamına ulaşın derim.

0 yorum :

Yorum Gönder