14 Nisan 2016 Perşembe

Sivas Ketesi


Annem bir gün Nursel'in Mutfağı'nda kete yapıyorlar diye arayınca hemen televizyonu açtım. Yıllardır etrafıma kete yapmasını bilen var mı diye soruyordum, nihayet karşıma tarifi ile birlikte o çok özlediğim kete çıktı. Tarifini zaten annem almıştı, ben de yapılışına baktım. Akşam eve gidince hemen denemeye karar verdik. 

Sonuç mükemmeldi. Uzun yıllar boyunca yemediğim için ne kadar özlediğimi farkettim. Yalnız bazılarına biz peynir de koyduk. İşte kete tarifi..

Sivas Ketesi

6 su bardağı un
3 çay kaşığı kuru maya
1 yumurta
2 çay bardağı ılık süt
1 çay bardağı ılık su
2 çay bardağı sıvı yağ

İç malzemesi
4 kaşık tereyağı
2 üç su bardağı un
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı ceviz

Yapılışı
Malzemelerden hamur yapılır ve dinlenmeye alınır. Hamur parçalara ayrılarak bir patça alınıp oklavayla ince bir şekilde açılır. Yufkanın üzerine tereyağ gezdirilip, tamamına sürülerek el kadar şeritler halinde kesilir. Şeritler üst üste konarak yine el yardımıyla elimizin etrafında yufka gerdirerek sarılır. (Ben şeritlerin aralarına ince dilimler halinde kestiğim beyaz peynir parçaları da koydum.) Sardığımız parçanın alt kısmı kapatılarak masa üzerine konur ve çukur kalan orta kısmına kavrulmuş un konur ve üstü kapatılarak kenarda bekletilir. Bütün parçalar bittikten sonra üstlerine bastırarak yassı hale getirilir. Üzerine zeytinyağlı yumurta sarısı (içine az yoğurt ta eklenebilir) sürülerek fırına verilir.

Herkese şimdiden afiyet olsun. 

Not: Nursel'in Mutfağı'nda yapıldığı tarih 11.04.2016



0 yorum :

Yorum Gönder