9 Mayıs 2013 Perşembe

Lezzetli Muffin'ler..


Her ne kadar dışarıdayiyebilecek olsanız da evde Muffin yapmak bence çok zevkli. Şimdi size deneyerek artık fix bir hale getirdiğim Muffin tarifini vereceğim. 

Malzemeler;

2 çay bardağı yaban mersini (Ahududu veya bögürtlen de olabilir)
2 adet yumurta
1 çay bardağı yoğurt
2 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay kaşığı karbonat
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 su bardağı un
Ben içine bir miktar bir çay bardağı kuru üzüm, bir avuç miktar ceviz, küp kesilmiş 1 adet elma ve marketten aldıgım donmuş frambuazdan 1 bardak koyuyorum.

Yapılışı;

Önce 2 yumurta ile iki çay bardağı şekeri mikserle iyice, uzun uzun çırpıyoruz. Şeker eriyince malzemeye yuğurt ve az sonra yağ ilave ediyoruz. Ardından karışım iyice karılınca içine 2 bardak un, vanilya, kabartma tozu ve karbonatı elekten geçirerek koyup tekrar karıştırıyoruz. Ama mikserin en düşük seviyesiyle karıştırıyoruz. Daha sonra hazırladığımız içleri bir kaba koyup üzerlerine un döküp karıştırıyoruz ki hamurun içinde dibe çökmesinler. Sonrasında malzemeleri kek hamurunun içine ekliyoruz ve bir spatula yardımıyla karıştırıyoruz. Daha sonra hamuru muffin tepsisindeki kalıplara döküyoruz. Ne kadar koyacağınız size kalmış olsa da ben tepeleme doldurmuyorum çünkü bazen anormal şekilde kabarıyorlar. En iyisi tepsideki kalıpların yarım parmak altına kadar koymak. Daha sonra muffin tepsisini önceden ısıtılmış fırına sürüyoruz. Bir süre sonra kabarmaya başladıklarını göreceksiniz. Bu tarif hemen hemen 12-13 tane muffin çıkartıyor. Ben 6 şarlık iki tane silikon muffin tepsisi aldım kendime. Bir de altı tane tekli silikon kalıplardan. Fazlalık olduğunda küçük kalıpları kullanıyorum. İsterseniz kalıpların içine kağıt kalıplardan da koyabilirsiniz bu size kalmış birşey. 

Şimdiden afiyet olsun...

0 yorum :

Yorum Gönder